Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brańsku dostępnej pod adresem: bip.gops.ug.bransk.wrotapodlasia.pl

Data publikacji strony internetowej: 2017-03-23

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2017-03-24

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • treści opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • treści pochodzą z różnych źródeł,
  • treści zostały wytworzone w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-03-24

Deklarację sporządzono na podstawie przeprowadzonej samooceny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres poczty elektronicznej gops@bransk.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 7375388. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Dane teleadresowe jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku
siedziba: ul. Kościuszki 19, 17-120 Brańsk
tel. stacjonarny: 85 737 53 88 tel. komórkowy: 515 336 254, 508 757 692
fax: 85 737 58 04
e-mail: gops@bransk.pl
adres skrytki ePUAP: /GOPS_Bransk/SkrytkaESP

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub w aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Opis dostępności architektonicznej

  • przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • ośrodek usytuowany jest na pierwszym piętrze, brak windy. Dla osób z problemami w poruszaniu się umieszczono dzwonek przy schodach, do kontaktu z pracownikami jednostki. Ponadto Ośrodek posiada schodołaz umożliwiający wjazd na piętro budynku osobom na wózkach,
  • w budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, która jest odpowiednio oznaczona,
  • pozostałe pomieszczenia w Ośrodku są również dostosowane osobom niepełnosprawnym ruchowo,
  • do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych. Brak druku powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.

Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (e-mail: gops@bransk.pl, faks: 85 737 58 04).

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języki migowym i innych środków komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Po dokonaniu zgłoszenia Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku zapewni obsługę osoby komunikującej się językiem migowym, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. Świadczona pomoc jest bezpłatna.

Udostępniający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brańsku

Wytwarzający/odpowiadający: Kierownik GOPS w Brańsku

Data wytworzenia: 2021-03-24

Wprowadzający: Marcin Kietliński

Data modyfikacji: 2021-03-31

Opublikował: Marcin Kietliński

Data publikacji: 2021-03-24